اندازه و سایز ابعاد تلویزیون ها بر حسب سانتی متر، تلویزیون چند سانتیمتر است؟

سایز تلویزیون بر حسب اینچ و سانتی متر

اهمیت انتخاب تلویزیون با ابعاد و سایز مناسب

امروزه تلویزیون یکی از لوازم حذف نشدنی هر منزلی است. در هر منزلی و در اکثر محیط های کار تلویزیون استفاده می شود. موارد زیادی در تلویزیون هست که موقع خرید باید به آن ها توجه کرد. اگر از کیفیت تصویر و امکانات و ویژگی های کاربردی تلویزیون صرف نظر کنیم، اندازه یا سایز تلویزیون بسیار حائز اهمیت است. هر فردی قصد خرید تلویزیون داشته باشد اولین موردی باید مشخص شود سایز تلویزیون است، در بازار تلویزیون در سایزهای استانداری وجود دارد و اکثر شرکت های تولید کننده تلویزیون در این سایزهای رایج تلویزیون های خود را تولید می کنند. تلویزیون در سایزهای 32 اینچ، 40 اینچ، 43 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 65 اینچ، 70 اینچ، 75 اینچ و 85 اینچ در بازار به چشم می خورد. هر فرد بنابر محیطی که قرار است تلویزیون را آنجا استفاده کند باید اندازه و ابعاد تلویزیون خود را بررسی کند تا اندازه تلویزیون تناسب و تعادل خوبی با فضای کاربر داشته باشد. بعنوان نمونه یک تلویزیون 43 اینچ برای یک هال بزرگ از نظر اندازه و ابعاد تناسب خوبی با فضا ندارد همانطور که ممکنه یک تلویزیون بزرگ همچون 75 اینچ در یک اتاق خواب تعادل را به هم بزند. پس انتخاب یک تلویزیون با اندازه و ابعاد مناسب با فضای منزل یا محیط کار از اهمیت زیادی برخوردار است.
از آنجا که سایز تلویزیون برحسب اینچ است و ما در ایران بیشتر از سانتیمتر برای اندازه ابعاد استفاده می کنیم، در این نوشته قصدا داریم سایز تلویزیون ها را که برحسب اینچ هست به سانتی متر تبدیل کنیم و در اختیار شما قرار دهیم تا بفهمیم هر تلویزیون با هر اینچ ابعادش چند سانتیمتر است.

نکته ی دیگری که در انتخاب اندازه تلویزیون تاثیرگذار است فاصله تلویزیون تا محلی که بیننده برای تماشای تلویزیون می نشیند، می باشد. این فاصله هم استانداردهای خاص خود را دارد که اگر رعایت شود بیننده کمتر از مشاهده تلویزیون خسته خواهد، اگر تلویزیون سایز بزرگی داشته باشد و از فاصله نزدیک به آن نگاه کنیم چشم های ما با نور زیاد و نزدیک آن خسته خواهد شد یا اگر تلویزیون اندازه کوچکی داشته باشد و از فاصله دور نگاه کنیم ممکنه جزئیات را از دست بدهیم، پس بسیار مهم است که قبل از خرید تلویزیون این فاصله را بررسی کنیم.

تبدیل ابعاد تلویزیون از اینچ به سانتی متر

سایز تلویزیون در استاندارد جهانی بر حسب اینج است ولی در کشور ما اندازه ها بر حسب سانتی متر است. ابعاد تلویزیون بر حسب سانتی متر برای اکثر خریداران تلویزیون مهم است و در عین حال مبهم! مثلا ابعاد تلویزیون 55 اینچ بر حسب سانتی متر چنده؟ در این بخش ابعاد تلویزیون ها در سایزهای استاندارد و پر فروش بر حسب سانتی متر در اختیار شما قرار می دهیم. شما می توانید طول و ارتفاع تلویزیون مورد نظر خود را در این قسمت از نوشته به دست بیاورید.

ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 32 اینچ:

  • طول: 70.9 سانتی متر
  • ارتفاع: 39.9 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 32 اینچ


ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 40 اینچ:

  • طول: 88.6 سانتی متر
  • ارتفاع: 49.8 سانتی متر

ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 43 اینچ:

  • طول: 95.3 سانتی متر
  • ارتفاع: 53.6 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 43 اینچ


ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 50 اینچ:

  • طول: 110.7 سانتی متر
  • ارتفاع: 62.2 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 50 اینچ


ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 55 اینچ:

  • طول: 121.7 سانتی متر
  • ارتفاع: 68.6 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 55 اینچ


ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 60 اینچ:

  • طول: 132.8 سانتی متر
  • ارتفاع: 74.7 سانتی متر

ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 65 اینچ:

  • طول: 144.0 سانتی متر
  • ارتفاع: 81.0 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 65 اینچ

نکته: سایز 65 اینچ جز پر فروش ترین و محبوب ترین تلویزیون های بازار در چند سال اخیر بوده است. برای همین ابعاد 65 اینچ سوال افراد زیادی است. نکته ای که حائز اهمیت در مورد ابعاد تلویزیونه اینکه ارتفاع تلویزیون با پایه ممکن است چند سانتی متر بیشتر باشد.


ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 70 اینچ:

  • طول: 154.9 سانتی متر
  • ارتفاع: 87.1 سانتی متر

ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 75 اینچ:

  • طول: 166.1 سانتی متر
  • ارتفاع: 93.5 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 75 اینچ


ابعاد (طول و ارتفاع) تلویزیون 85 اینچ:

  • طول: 188.2 سانتی متر
  • ارتفاع: 105.9 سانتی متر

مشاهده لیست تلویزیون های 85 اینچ


به کمک تصویر زیر هم می توان تلویزیون با ابعاد مناسب برای محیط کار خود یا منزل انتخاب کرد به نحوی که اندازه تلویزیون با فضایی که تلویزیون در آنجا گذاشته می شود همخوانی داشته باشد. نه زیاد کوچک باشد که بیینده از تصویر لذت نبرد و نه اینقدر بزرگ باشد که بیننده از تماشای تلویزیون اذیت شود.

فاصله استاندارد برای مشاهده تلویزیون


ابعاد تلویزیون و لیست تلویزیون بر اساس سایز

در این بخش می توانید لیست تلویزیون های موجود در فروشگاه تی وی سنج را بر اساس سایز بررسی و مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر مورد می توانید تلویزیون های موجود در آن سایز را مشاهده کنید.

سایز تلویزیون (این) طول (سانتی متر) ارتفاع (سانتی متر)
ابعاد 43 اینچ 95.3 53.6
ابعاد 50 اینچ 110.7 62.2
ابعاد 55 اینچ 121.7 68.6
ابعاد 65 اینچ 144 81
ابعاد 75 اینچ 166.1 93.5
ابعاد 85 اینچ 188.2 105.9

تلویزیون 85 اینچ

تلویزیون 75 اینچ

تلویزیون 65 اینچ

تلویزیون 55 اینچ

تلویزیون 50 اینچ

مشاهده پر فروش ترین تلویزیون های سال 2023

تعدادی از تلویزیون ها هر سال مورد توجه افراد زیادی قرار می گیرند که از طریق لیست زیر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد این تلویزیون ها کسب کنید:

پرسش و پاسخ مقاله اندازه و سایز ابعاد تلویزیون ها بر حسب سانتی متر، تلویزیون چند سانتیمتر است؟

با توجه به آمار فروش تلویزیون در بازار ایران و تولید سالانه شرکتها، در حال حاضر پر فروشترین سایز تلویزیون سایز 65 اینچ می باشد. هر چند هر روز خریداران سایزهای بزرگتر بیشتر می شوند.

انتخاب سایز تلویزیون بستگی به محیطی دارد که شما تلویزیون را آنجا قرار می دهید و همانطور که توضیح داده شد تعادل سایز تلویزیون و محیط باید برقرار باشد.

سایز تلویزیون یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب تلویزیونه، هم روی قیمت تلویزیون تاثیر مستقیم دارد و اینکه انتخاب سایز اشتباه ممکنه روی جذابیت تصویر هم تاثیر بگذارد.

همانطور که توضیح داده شد استاندارد بودن سایز تلویزیون بستگی به محیط شما دارد، ولی در حالت کلی سایز 55 اینچ استانداردترین است.
محمد عبیدی
ارسال دیدگاه
  • هانا هانا 23 خرداد 1402

    سلام، برای یه محیط 30 متری چه سایز تلویزیونی استانداردە؟ ممنون میشم جواب بدین

    • پاسخ کارشناس تی‌وی سنج 24 خرداد 1402

      می توانید بسته به قدرت خرید خود، 55 اینچ یا 65 اینچ تهیه کنید

  • حبیب حبیب 30 خرداد 1402

    عااالی بود👌👌

  • باران سعیدی باران سعیدی 25 آذر 1402

    سلام و درود.. آیا اندازه تلویزیون ها در برندهای مختلف یکسانه؟ مثلا 55 اینچ ال جی با 55 اینچ سونی طول و عرضشون برابره؟

    • پاسخ کارشناس تی‌وی سنج 26 آذر 1402

      بله، با هم برابره ولی ممکنه بخاطر ضخامت فریم تلویزیون در حد چند میلیمتر با هم متفاوت باشند.