راهنمای جامع خرید تلویزیون، مراحل انتخاب و خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون

راهنمای خرید تلویزیون؟ مگه خرید تلویزیون راهنما میخواد!

امروزه تلویزیون بعنوان یک کالای حذف نشدنی هر منزل و خانواده ای است و همه برای خرید تلویزیون حساسیت خاصی به خرج می دهند. اگر شما قصد خرید تلویزیون دارید باید به این نکته توجه داشته باشید اگر در انتخاب تلویزیون دقت نکنید ممکنه در آینده ای نزدیک پشیمان شوید و چه بسا مجبور به تعویض مجدد تلویزیون خود بشوید. از آنجا که سرعت پیشرفت تکنولوژی و نوآوری های جدید بسیار زیاده و تلویزیون هم یک کالای هوشمنده زمان زیادی طول نمی کشه که تلویزیون شما از امکانات جدیدی که میاد عقب بمونه و اکثر اونا رو پشتیبانی نکنه. خرید تلویزیون با این وضعیت اقتصادی کشور و گرونی بیش از حد تلویزیون و همه کالا ها، برای مدت کمی نخواهد بود و هر فردی که تلویزیون می خرد انتظار دارد چند سالی بدون دغدغه از آن استفاده کند به طوری هم کیفیت تلویزیون و ماندگاری آن عالی باشد، هم امکانات بروز و مدرنی داشته باشد.

از همه مهتر خرید تلویزیون از بانه بخاط حرف و حدیث هایی که پشتش هست این حساسیت را چند برابر می کند. اگر قصد خرید تلویزیون از بانه دارید باید دقت بیشتری داشته باشید و نکات بیشتری رعایت کنید.

نکات مهمی که در خرید تلویزیون از بانه باید به آن ها توجه کرد

هنگام خرید تلویزیون از بانه یا هر جای دیگر یک سری موارد اصلی تر و مهم تر هستند که اهیمت به آن ها خالی از لطف نیست و در انتخاب بهتر تلویزیون کمک شایانی می کند. نمی توان ترتیب خاصی برای این نکات در نظر گرفت چرا که این موارد بستگی به نظر و سلیقه خریدار دارد و برای هر فرد ممکنه متفاوت و میزان اهمیت هر کدام تغییر کند.

راهنمای خرید تلویزیون و نکات مهم در خرید تلویزیون

  • میزان هزینه برای خرید تلویزیون یا همان قیمت تلویزیون:

قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که برای خرید تلویزیون چقدر هزینه می کنید و حداکثر بودجه شما چقدر خواهد بود. مشخص شدن بازه میزان هزینه، تعدادی از گزینه ها خود بخود حذف خواهند شد و تنوع مدل ها کم خواهد شد و انتخال راحتتر. تلویزیون هایی که قیمتشان از بودجه مشخص شده خیلی بیشتر میان گزینه ها حذف خواهند شد.

  • سایز یا محدوده سایز مشخص برای تلویزیون:

تنوع سایز تلویزیون هم بعضی وقت ها باعث سر درگم شدن خواهد شد پس باید یک سایز یا یک محدوده سایز باتوجه به شرایط تعیین کنیم و بیخیال بقیه سایزها بشویم تا با این کار هم تعداد گزینه ها کمتر و انتخاب راحتتر بشه. به عنوان مثال اگر قصد خرید تلویزیون 55 اینچ تا 65 اینچ دارید دیگر نیازی نیست وقت برای بررسی تلویزیون 75 اینچ بگذارید.

  • برند یا شرکت سازنده تلویزیون:

برند تلویزیون هم خیلی مهمه و باید با توجه به خواسته های خود و اطلاعاتی که دارید یک یا چند برند تلویزیون یرای خود تعیین کنید. هنگام خرید تلویزیون از بانه برندهای خارجی زیادی می شنوید که بعضی از آنها شناخته شده و بعضی گمنام هستند. از مهم ترین برندهای تلویزیون در بانه می توان به ال جی، سونی، سامسونگ، توشیبا، شارپ، فیلیپس، شیائومی و ... اشاره کرد.

  • کیفیت تصویر تلویزیون:

کیفیت تصویر تلویزیون به موارد زیادی بستگی دارد و به راحتی قابل تعریف نیست اما در این بخش باید تعیین کنیم که تلویزیونی که قراره بخریم کیفیت تصویر هشت کی(8K)، فورکی(4K) یا فول اچ دی(Full HD) داشته باشد که البته در حال حاضر اکثر تلویزیون ها فورکی هستند و سالانه به تلویزیون های هشت کی اضافه می شود که پیش بینی می شود در سال های آینده این آمار برعکس شود.

  • پورت های ورودی و خروجی تلویزیون:

یکی دیگر از موارد مهم در خرید تلویزیون، تعداد و ورژن پورت های ورودی و خروجی تلویزیون است. پورت خروجی HDMI ورژن 2.1 و USB ورژن 3 از مهمترین آن ها هستند و باید قبل از خرید تعیین کنیم به چه تعداد پورت HDMI و چه ورژنی نیاز داریم. قابل ذکره که HDMI2.1 در آینده ای نزدیک کاربردش روز به روز بیشتر خواهد شد.

  • نرخ رفرش تصویر و ویژگی های گیمینگ تلویزیون:

اگر به بازی و گیم با تلویزیون علاقه دارید و ممکنه بعد از خرید تلویزیون با آن بازی کنید باید به ویژگی های تلویزیون که برای بازی و PS و کنسول های بازی کاربرد دارند توجه کنید. نرخ رفرش تصویر و پشتیبانی از نرخ رفرش متغیر و زمان پاسخگویی و تاخیر ورودی تلویزیون از مهمترین مواردی هستند که برای یک تلویزیون گیمینگ باید بررسی کرد.

  • کنتراست و زاویه دید تلویزیون:

کنتراست و روشنایی تلویزیون هم از مواردیه که باید موقع خرید تلویزیون به آن توجه کرد که بستگی زیادی به نوع پنل تلویزیون تلویزیون دارد. اگر کنتراست و روشنایی تلویزیون برای شما مهمه سمت تلویزیون با پنل VA بروید اما اگر زاویه دید تلویزیون برای شما مهمتره باید تلویزیون با پنل IPS انتخاب کنید.

  • نوع استفاده از تلویزیون:

استفاده از تلویزیون ممکنه برای کاربردهای متفاوت باشه و هر شخصی نسبت به نیازی که داره از آن استفاده کند، هر تلویزیون برای هر کاربرد ممکنه عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد. منظور از نوع استفاده اینست که برای مشاهده فیلم و سریال، برنامه های ورزشی، برنامه های تلویزیونی، بازی و استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر می باشد. قبل از خرید تلویزیون مشخص کنید عملکرد تلویزیون در چه شرایط و استفاده ای برای شما اهمیت بیشتری دارد.

  • سال تولید تلویزیون:

سال ساخت تلویزیون هم از مواردیه که در انتخاب و خرید تلویزیون باید از آن غافل نشد چرا که هر سال تکنولوژی های به روز و جدیدتری در ساخت تلویزیونهای هوشمند استفاده می شود پس با خرید تلویزیون جدید از قافله پیشرفت تکنولوژی عق نمی مانیم.

  • طراحی و دیزاین تلویزیون:

شکل ظاهری تلویزیون هم بسیار مهمه چرا که همیشه در معرض دید هست و طراحی و دیزاینش در کوراسیون محیط تاثیر بسزایی دارد. نوع پایه ها و رنگ فریم و همچنین ضخامت تلویزیون از مواردیه که موقع خرید تلویزیون باید به آن ها توجه کرد و نقش مهمی در انتخاب تلویزیون دارند.

  • قیمت تلویزیون و فروشگاه یا سایت فروش تلویزیون:

قیمت تلویزیون هم از موارد مهمیه که انتخاب را سخت تر می کند آن هم در این شرایط اقتصادی که باعث شده قیمت تلویزیون به طرز غیر قابل تصوری بالا رفته و پیدا کردن قیمت مناسب یک نعمت به حساب میاد. اما در کنار قیمت مناسب تلویزیون از معتبر بودن فروشگاه یا سایت فروش تلویزیون هم نباید غافل شد.

نتیجه گیری و آخرین توصیه های خرید تلویزیون از بانه

به این نتیجه رسیدیم که خرید تلویزیون از بانه یا هر جای دیگری آنقدر هم که به نظر می رسد آسان نیست و سختی های خاص خودش رو دارد اگر به همه یا تمام موارد اشاره شده در خرید تلویزیون توجه کنیم در نهایت به بهترین تلویزیون در محدوده رنج قیمت مشخص شده خواهیم رسید. اگر شما از مدل های موجود در بازار اطلاع ندارید با مشاهده لیست تلویزیون در فروشگاه تی وی سنج مدل ها را مشاهده کنید. یا با ثبت درخواست مشاوره خرید تلویزیون، مشخصات تلویزیون مورد نظر خود را بفرستید تا با شما تماس گرفته شود و مدل های واجد شرایط، به شما معرفی شوند.

پرسش و پاسخ مقاله راهنمای جامع خرید تلویزیون، مراحل انتخاب و خرید تلویزیون

هنگام خرید تلویزیون از بانه، به اعتبار فروشگاه، سایز و مدل تلویزیون، کیفیت تصویر و امکانات نحوه ارسال و پرداخت باید توجه کرد.

چون تلویزیون یک کالای هوشمنده و تنوع مدل و امکانات زیادی دارد اگه در انتخاب تلویزیون دقت نکنیم ممکنه به زودی مجبور به تعویض آن شویم.

بله، شما می توانید با چک کردن شماره سریال تلویزیون و همچنین بررسی سایت های شرکت ال جی و سامسونگ اصالت آنها را بررسی کنید.
محمد عبیدی
ارسال دیدگاه

پیامی برای این مقاله ثبت نشده است .