اهمیت کشور سازنده و مونتاژ کننده تلویزیون

بررسی کشورهای سازنده و مونتاژ کننده تلویزیون

ساخت و مونتاژ تلویزیون

در میان پیشرفت های فنی که بر زندگی ما مسلط شده تلویزیون یکی از 10 فناوری اوله که در بسیاری از کشورها اتفاق افتاده و عمدتا در چین، ویتنام، کره، مجارستان، مالزی، مصر و.. تولید میشه. دو مفهوم که در تلویزیون بسیار مهم و برای اکثر خریداران سواله ساخت و مونتاژ هست. این که این تلویزیون ساخت کجاست و در کدام کشور مونتاژ شده ؟

سازنده در واقع اشاره به تکنولوژی ها و قطعات به کار رفته در تلویزیون داره و مونتاژ کننده ربطی به ساخت نداره و درواقع فقط قطعات کشور سازنده رو سر هم می کنه و پنل صفحه نمایش، بلندگو و... رو کنار هم قرار داده، تلویزیون رو چک و بسته بندی و به کشور سفارش دهنده ارسال می کنه. مثلا تلویزیونی که قطعاتش کره و در چین مونتاژ شده دلیلی نداره که بگیم چینی هست و جعلیه. متاسفانه سوال نادرستی که به غلط در باور 90 درصد مردم جا افتاده و بسیاری از خریداران می پرسن این تلویزیون اصله یا چینی؟ مونتاژ چین دلیل بدل بودن جنس نیست! همون قطعات کره یا ژاپن به دلایل مختلف تجاری در چین یا مصر یا مجارستان و.. سر هم شده و درواقع مونتاژ ربطی به کیفیت ساخت نداره.

چرا سازنده و مونتاژ کننده تلویزیون دو کشور متفاوته؟

اکثر تلویزیونا در کشورهای خارج از تولید کننده مونتاژ میشه که دلایل خاصی داره. مثلا یکی از دلایلی که موجب شده تولیدکنندگان تلویزیوناشون رو خودشون مونتاژ نکنن بحث فاصله هستش. یکی از سیاست سازندگان اینه که تلویزیون در نزدیک ترین کشور به مشتری مونتاژ بشه تا هزینه های لجستیک رو کاهش داده و مالیات رو به حداقل برسونن که این به نفع مصرف کننده است و ارزون تر میوفته براش.
دلیل دیگه‌ی مونتاژ در سایر کشورها اینه که در برخی کشورها افزایش حقوق کارکنان موجب زیان دهی در تولید شده و بر اساس همین سیاست مثلا تلویزیون های سامسونگ از سال 2018 دیگه در کره مونتاژ نشدن و در تایلند و ویتنام سود بیشتری داشته، اما آیا این به معنی کاهش کیفیت تلویزیون سامسونگ بوده است؟ قطعا خیر.

مبداء نام تجاری یا سازنده و مونتاژ کننده بر ارزش اون برند، کیفیت و ویژگی های اون برند تاثیر بسیار بسیار زیادی میزاره. اطلاعات کشور سازنده بر باورها و نگرش های مردم اثرات مختلفی میزاره. تجربه فروش تیم فروشگاه تی وی سنج نشون میده که وقتی کشور سازنده و مونتاژ کننده یکی باشه (مثلا یک تلویزیون سونی که ساخت ژاپن است) تاثیر قابل توجهی در ذهن و اعتماد خریداران داره و هنگامی که سازنده و مونتاژ کننده متفاوت است (مثلا یک تلویزیون سونی که در مکزیک یا چین ساخته شده است) خودبخود اثرات منفی در ارزیابی تلویزیون ایجاد میکنه. اما این باور غلطه و امیدواریم با خرید جنس اصلی (که هیچ فرقی نمیکنه مونتاژ کجا باشه) خرید لذت بخشی رو در تی وی سنج تجربه کنید.

پرسش و پاسخ مقاله اهمیت کشور سازنده و مونتاژ کننده تلویزیون

چین بخش بزرگی از تلویزیونای جهان رو تولید و مونتاژ میکنه اما سامسونگ و الجی تنها دو برندی هستن که در چین تولید نمیشن.

اوایل که سامسونگ به مصر روی آورد برای مونتاژ همه میگفتن ضعیف شده. اما این برنامه در طولانی مدت موفقیت سامسونگ رو چند برابر کرد چون با این کارش بدون اینکه هزینه آنچنانی بکنه تونست بازار خاورمیانه و اروپا رو هم بدست بگیره و تازه قیمتا رو هم برای مصرف کننده کاهش داد. اینکه مونتاژ مصر باشه یا مجارستان اصلا مهم نیست. کیفیت دقیقا یکیه و شما روی مدل تلویزیون باید تمرکز کنید همین که جنس اصلی بگیرید کافیه.

هیچ تفاوتی ندارن و دقیقا کیفیتشون یکی هست. سامسونگ تلویزیون هاش رو برای مونتاژ در کشورهای مختلف تقسیم کرده و مدل های متوسط به بالا اندونزی یا لهستان هستن. مدل های متوسط به پایین در لهستان یا مصر مونتاژ میشن.کیفیت ساخت دقیقا برابره و مونتاژ ربطی به کیفیت نداره.
شیما باسامی
ارسال دیدگاه

پیامی برای این مقاله ثبت نشده است .